دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۴۱:۳۸

جزئیات پرداخت تسهیلات ساخت شناور

باشگاه خبری فراساحل: متقاضیان ساخت شناور با 20 درصد آورده نقدی از تسهیلات با نرخ 15 درصدی صندوق توسعه صنایع دریایی برخوردار می‌شوند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی در خصوص برنامه‌های صندوق توسعه صنایع دریایی برای پرداخت تسهیلات در حوزه ساخت شناورها با اعلام خبر فوق گفت: متقاضیان ساخت شناور باید بین 20 تا 25 درصد آورده داشته باشند و مابقی از سوی صندوق به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود و نرخ این تسهیلات حدود 15 درصد است.


حسین فاضل با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه تعمیرات اظهار داشت: در بخش تعمیرات همچنان مانند گذشته تسهیلات پرداخت می‌شود، دراین خصوص مالکان شناور باید پیش از تعمیر شناور تقاضای خود را به صندوق توسعه صنایع دریایی ارسال کنند و صندوق بر اساس آیین نامه‌های جاری خود نسبت به بازدید از شناور، تخمین میزان تسهیلات مورد نیاز و معرفی پرونده متقاضی به یکی از بانک‌های عامل خود اقدام می‌کند.


وی افزود: درصورتیکه مدارک پرونده توسط مالکان شناور بصورت کامل ارائه شود، صندوق حداکثر ظرف مدت یک هفته متقاضی را به بانک معرفی می‌کند. وی گفت: براساس توافق به عمل آمده با بانک‌های عامل، درصورتیکه متقاضی مشکل اعتباری در سامانه‌های بانکی کشور نداشته باشد، از زمان معرفی حداکثر ظرف مدت 15 روز با ترهین وثیقه، قسط اول تسهیلات پرداخت می‌شود.


وی در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش شناور به عنوان وثیقه گفت: در بحث تعمیرات شناور، بانک، شناور را به عنوان وثیقه می‌پذیرد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. در حوزه ساخت نیز برخی از بانک‌ها شناور در حال ساخت را به عنوان وثیقه می‌پذیرند. مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی افزود: نکته مهم و یکی از شروط اصلی در پرداخت تسهیلات این است که صلاحیت اعتباری متقاضی کافی باشد ضمن اینکه سازنده شناور نیز در حین ساخت بتواند به بانک عامل ضمانت حسن انجام کار را بدهد. وی گفت: در بعضی موارد بانک ممکن است وثیقه تلفیقی ملک و شناور را از متقاضی طلب کند.



  کد خبر : 912
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :